- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když má náš parlament rozhodovat o nějakých morálních věcech, je to předem ztracené. O těch morálních otázkách se normální lidi dohodnou za večer.
Když se jedná jen o " pronájem " dělohy, tak jde vlastně jen o potvrzení, že biologická matka nemůže donosit plod. Dál už se dá vše snadno pomocí pár paragrafů upravit.
Je správné, že se v tomto případě do toho stát neplete. Tohle je záležitost jen těch, kteří se na tomto způsobu, který popisujete, dohodnou. Nikomu jinému do toho nic není.
To by ovšem mohlo platit jen v nějakém světě, kde se lidé mají schopnost bezproblémově na všem dohodnout. Když se protistrana dohodnout z nějakého důvodu nechce nebo dohodu poruší, nezbývá než se obrátit na staré dobré soudy.
No moment - jestliže děloha není futrál na dítě, co jiného tedy je?
Z Vaší úvahy není jasný postoj k základnímu problému toho všeho - má být ilegální tento druh oplodnění jako takový, nebo pouze jeho zpoplatnění? Snaha celou záležitost očernit používáním pejorativ jako "kšeft" a "futrál", "leasing" a "obchodní artikl" je zřejmá, ale jaksi chybí vyjádření k tomu, jestli tady metoda - jako jediná možnost početí vlastního dítěte - má být vůbec legitimní. Víme, že jiná matka může odnosit dítě a že je to pro někoho jediná možnost. Máme to tedy umožnit v případě, že to bude bezplatné, nebo tuto možnost raději vzít ženám definitivně, abychom se pak nemuseli obtěžovat eventuálními soudními spory?
Otázkou je: Která žena je tou matkou, která má jako každá matka na dítě přirozené právo. Ta, která ho odnosí a porodí nebo ta, která si to dítě jako na trhu objedná a koupí!
Matkou vždy v souladu s přírodními zákony byla ta žena, která dítě odrodila a jejíž tlukot srdce dítě po devět měsíců provázel jeho přestavbu se zárodku na živého tvora . To vždy byla konstanta o které se nediskutovalo. A najednou je to předmětem sporu. Kam jsme to dospěli, když tato základní věc, kdo je matkou dítěte, je zpochybňována!
Dobry clanek navozujici lidske, eticke i pravni problemy s timto spojene. Nezda se, ze by nase spolecnost dospela do stavu, kdy je schopna se s tim vsim vyporadat. To neni problem typu zakazat koureni dedkum v hospode na vsi.
No tak to ale nedospěje nikdy. Kdybychom společnost posuzovali podle toho, s čím je schopná se eticky vypořádat, tak bychom se nemohli rozmnožovat snad vůbec.
Dobře jste to vystihla.
Zajímavé je, že se nikdo neptá na zájem dítěte. Jeho zájem je přeci jasný: Přijít na svět jako chtěné, jako plod lásky rodičů, nikoli jako předmět kšeftování.
Čekám, kdy se na scéně objeví genderový odborník a začne hlásat, že i singl muž má právo na dítě, když po něm zatouží, a stát by mu měl vyjít vstříc...
tyto vymoženosti jsou chvályhodné, někdy ženy děti nemůžou mít nebo donosit, tak tohle je řešení, je tu i umělá děloha, zatím pro zvířata, ale bude fungovat i pro lidi
Problem je naše člověčenství, to je daleko těžší ořišek.
A hlavně to že tyto vymoženosti začínají užívat ženy které problémy nemají ale je to lehčí než mít dítě po staru. To také nelze odsoudit, dnes už se nerodí v bolestech, jsou na to také vymoženosti, ale co to udělá s dětmi které budou vyrábeny, a to dokonce na míru, to se ještě uvidí
Vystihla jste to poměrně přesně.
Sleduji jak probíhají v USA soudy mezi "odnositelkami dětí", které i když dostaly zaplaceno odmítají objednatelům dítě vydat a těmi, kdo si dítě jako nějaké zboží v supermarketu objednaly. Nejsou to ani jednoduché, ani levné spory a co soudce, to jiný názor a i v soudnictví založeném na respektování precedentních rozhodnutí, se tyto spory staly obrovským problémem. U všech se dere do popředí etická stránka věci i zcela viditelná neochota soudů jednoznačně definovat, komu dítě vlastně patří, tedy kdo je jeho matka, která má právo ho vychovávat.
A už jsem u toho, co nemohu jako člověk pochopit. O dítě se soudit s ženou, která dítě pod srdcem odnosila a během toho k němu musí mít velmi silný citový vztah, jako kdyby to byla lednička, kterou si někdo objednal a dodavatel ji odmítá vydat. Takový postup mi připadá natolik "ujetý" že je v mých očích velmi málo věcí, které mohou morální úpadek naší civilizace dokládat přesněji, než je takový obchod s dětmi.
Co? Soudní spor o dítě a právo na rodičovství je pro Vás jeden z největších morálních úpadků naší civilizace? No tak to žijete ještě v celkem optimistickém světě.