Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a90r74o65m26i18r 76C45h14a87l52o88u52p95k70a 4539887175447

Takže jde hlavně o ten sterotyp, že matka je něžná a otec dělá hranice? Fuj...

0/0
25.2.2019 16:42

S98i73l35v78a 84N23o55v72á47k86o40v17á 8565634459

Chcete být máma? Tak buďte, vždyť vám v tom vůbec nikdo nebrání.

Nicméně - podobné výkřiky v zemi, kde se více než polovina párů rozchází či rozvádí jsou přinejmenším velmi úsměvné...

+1/−2
25.2.2019 15:00

D69á57š81a 17Ž81a39l22u95d67o36v82á 5985522514235

A na tom něco mění lejstro? Buď máma jste nebo vám v tom lejstro nepomůže.

+1/−2
24.2.2019 21:35

L91u50k79a41s 46S20u26c22h89a52n70e44k 5386587723800

Ale no tak :) nemůžete každý výkřik do tmy brát jako omezení vlastní svobody nebo jako že vás osobně někdo nutí nebo znásilňuje. Pokud si někdo chce říkat "máma" a někdo si od dětí nechá říkat křestním jménem, zrovna tak pokud některý z partnerů oslovuje tchána/tchýni jako dědečka/babičku a jiný jménem, tak je to snad jejich věc ne? Nebo je třeba zákonem nařídít, že děti smí rodičům říkat jen tati/mami, případně teto/strejdo?

Co se těch formulářů týče, zkuste to vzít prakticky. Na daňovém přiznání máte také kolonky, které by se daly označit jako "dítě 1, dítě 2" a není tam syn/dcera (jasně, nikdo nemá povinnost nebo možnost mít pár, takže je to pochopitelné, ale přece). Pak tu máme situace, že díte by mělo mít někde napsané kontakty na rodiče. Rodiče v dnešní době spolu kolikrát ani nežijí a žijí ve smíšených rodinách. Za daných okolnosti by správně bylo, aby biologický otec a biologická matka byli napsáni v kontaktech v kolonce otec/matka. Ale ne vždy to možné je a ne vždy je správné do té kolonky napsat stávajícího partnera. Ale kontakt na něj pro případ nouze by tam být měl. Někde to řeší dalšími kolonkami s určením role ... a někde to holt řeší jako "rodič 1 rodič 2".

Mě to neuráží. Pokud někoho ano, neměl bych se ho optat, zda jsem podle něj dost otec? Nebo rodič? A není to jedno? Ublíží to těm dětem nějak, jestli je jejich zákonný zástupce napsán v nějakém lejstru jako otec / rodič nebo zákonný zástupce? Mám dost dětí na dost školách, takže mi rukama prošlo už dost formulářů a i toto se tam vyskytuje .. a světe div se, žijeme tady, v ČR.

+2/−9
19.2.2019 16:12

M95i35r17e35k 22B71u81c35h14t85í77k 7669514114239

Jaký to byl nezapomenutelný pocitový zážitek, když jsme od svých dětí poprvé uslyšeli ta kouzelná slůvka: máma, táta.

A tak by to mělo zůstat i pro další generace.

Paní Golasowská, naprostý souhlas a karma.

+16/0
19.2.2019 15:50

J12a30r34o93s89l37a25v 27K35v53a45p91i63l 9206946824473

A ještě - nelíbí se vám označení rodič č. 1 a rodič č. 2, což se dá pochopit, zároveň se ale ptáte, kdo bude jednička a kdo dvojka, přičemž automaticky předpokládáte, že jednička je lepší než dvojka. Co je to ale za nesmysl? Když nyní dítě říká rodičům mámo a táto, plyne z toho nějak, kdo z nich je lepší? Neplyne, že. Vy totiž zaměňujete kvantitativní gradaci (jedna, dvě, tři...) za kvalitativní hierarchii (první stojí výš než druhý, tudíž je první lepší než druhý.

0/−13
19.2.2019 15:27

J94a55r86o72s45l26a11v 29K67v53a36p59i42l 9596696874383

Píšete: "Prostě podle někoho příroda a pro věřící Bůh se takto postaral, aby dítě mělo mámu - ženu a tátu - muže." Dále píšete: "A někteří z nás uznali, že to takhle není dobře a zavedený řád věcí je potřeba změnit." Pokud však platí to první, pak o to druhé se postarala také příroda respektive bůh či bozi. Už dnes vědci dokáží přivést na svět ze zkumavky dítě, které je upraveno pomocí další DNA, takže má vlastně tři rodiče. A může jich mít víc. Ovšem i za to je odpovědná příroda či bůh, neboť jde na její/jeho vrub také vše, co si člověk myslí a vymyslí. Píšete: "Jsem přesvědčena, že manželství náleží svazku muže a ženy..." Nepochybuji o tom. Nicméně jiní jsou zase přesvědčeni o něčem jiném. Z toho plyne, že tato vaše argumentace je k ničemu.

+1/−13
19.2.2019 15:20

H68a23n14a 63Z82a53m80r18a80z81i76l78o27v24á 9195130396711

Jaký si to uděláte, takové to máte. Neměla by vás rozhodit kolonka v lejstru.

+2/−1
19.2.2019 15:19

J94a24n50a 65S14t32e73h31l82í87k67o92v92á 6748141355518

A on Vám někdo brání?

+3/−4
19.2.2019 15:00

L80a77d82i21s12l16a64v 63H43i33n50n50e39r 1274555125878

Mějte prosím porozumění pro organizátory světa, kterým se rozvrat zamlouvá. Co kdybyste se rozhodla ve dvanácti, že budete klukem a měla se svým partnerem děti? Neuráželo by vás oslovení "Maminko"? Očíslování rodičů může ovšem přinášet kromě výhody, že miminka se dříve naučí počítat, také rodinné hádky, kdože bude tím prvním očíslovaným.To ale snadno vyřeší moudrý soud. dětičky, mějte se hezky v tom novém světě...

+4/0
19.2.2019 12:58

M73i73c87h12a18l 80M88e61r70h91a50u87t 9879121742912

Myslím, že jmenované extrémy ze Švédska jsou extrémní i v samotném Švédsku, natož pak u nás, v zemi, kde je "gender" sprosté slovo a skutečnost, že jsou ženy v zaměstnání v průměru hůře placeny než muži je všeobecně akceptovaná. Proto bych ubral plyn, co se týče té vervy s jakou někteří politici a internetový diskutéři bojují proti "novodobým hrozbám". Ano, je to šílený, nechceme to..to je pravda, ale on nám to taky nikdo proti naši vůli nevnucuje, takže není zapotřebí hysterčit.. A ohledně homosexuálů? Současnou rodinu daleko více ohrožuje taková ta instantní kultura nezodpovědnosti, vše na jedno použití, nevázat se, odvázat se... atd., víc než snaha homosexuálních párů o institucionalizaci jejich trvalých vztahů a touha po výchově dětí. Manželství muže a ženy uzavřené před Bohem je svátost, ale tady se bavíme o světských zákonech, nikoliv božích nebo církevních.

+4/−9
19.2.2019 12:33

R72u37d35a 56S59l92a17v84í11k 5703988336801

Jaký je názor KDU na samoživitele a samoživitelky, pokud je NEZASTUPITELNÁ role ženy a muže při výchově?

0/0
19.2.2019 12:18

M52a70r21e90k 15V10a39l46i49č71e95k 2921599414230

moc by me prekvapilo, kdyby clenka KDU CSL mela jiny nazor

ale neprekvapilo, porad stejna pisnicka

+3/−6
19.2.2019 9:20

L24u75b55o30š 74C57h66l88u30m54s37k80ý 2650125108475

Nechcete, ale budete.;-) Slovy klasika, "pokrok nezastavíš".

0/−6
18.2.2019 22:25

J81a65r79o27s31l38a96v81a 12K44o54m32b65e38r63c10o61v93á 5700357253779

Někdy na druhém stupni ZŠ, v druhé polovině padesátých, pamatuji přesně, které ze spolužaček, řekla naše češtinářka na to, že použila jednotného čísla... rodiče jen v množném čísle. Rodiče se skládají ze dvou osob, otce a matky.

Neznám cizí jazyky, tak nevím, ale v češtině tvar rodič je prostě paskvil. Žena může být rodičkou, a to ještě v době porodu, to dává smysl, jakmile porodí, stává se z ní matka a ze zploditele dítěte otec. Oba pak tvoří rodiče.

Řeč se ale vyvíjí, stejně tak čeština, no a tak v newspeaku budeme mít rodiče č. l a rodiče č. 2, eventuálně č. 3, 4... hurá.

+7/0
18.2.2019 21:34

J57a32r85o80s89l45a77v28a 73K44o49m34b24e36r78c23o90v84á 5770727283409

...stejné je to s manželstvím, také někomu to slovo nedává ten smysl, který původně mělo. Stejně jako svatba. :)

+2/0
18.2.2019 21:36

A13n43t33o90n89í37n 29R70e41č73e32k 9135172576400

Pokud tomu nebudeme bránit, tak ta kravina s číslováním bude genderovou a homosexuální skupinkou prosazována. :-/

+8/0
18.2.2019 23:08

J49o47s60e14f 82P69a20v82e40l24k36a 5301477127842

Kdyby šlo jen o nový výraz v JČ, jazykovědný cit by utrpěl. Když však tato změna znamená něco jako zákaz tatínka a maminky, světová totalita sahá po naší zemi a jejích dětech.

+5/0
19.2.2019 7:10

J56a51r59o27s28l51a57v 98K55v50a98p12i12l 9746126204283

Řekni doma, ať některý tvůj rodič přijde do školy - přikazovaly učitelky často svým žákům.

0/−1
19.2.2019 17:38

J31a82n51a 46M27e67r44o69p92e 7608919767629

A co když už ten pár vznikl s tím, že někdo z nich dítě má? Proč i ten druhý z páru nemůže mít možnost o dítě naplno pečovat a vědět, že kdyby se cokoli stalo, bude o něj moci pečovat dál a dítě neodsunou do dětského domova?

+2/−2
18.2.2019 20:07

V16l81a68d55i26m79í53r 89T38e88m90l48í15k 1635837671177

....ano, proti tomu bych námitky neměl, ale proto se jejich vztah nemusí jmenovat "manželství"...[>-]

+7/0
19.2.2019 14:05

J18i38r13i 17T98i64c60h48y 2396839242567

Neni se treba oduvadnovat nabozenstvim, jsou to zakladni prirodni zkusenosti, O zrudne vlne perverzi sirenych "zapadnimi" levicackymi fasisty jsem se jiz zminil v diskuzi ku blogu pana Miky.

+6/0
18.2.2019 19:35
Foto

M34a90r65i31e 91J43a27n43d55o57v31á 8661383925936

Vítejte ve středověku ......:-/

0/−14
18.2.2019 19:39

J59a96n 21K14o60z12á84k 6511635735

U vás to chápu, nikdy jste rodiče(mámu a tátu) neměla, je vidět, že jste se jenom vyskytla.

+8/0
18.2.2019 21:14
Foto

M17i27c17h17a86e95l38a 42K13l96í35m27o23v30á 6659338615592

Jsou i rodiče bez předsudků. :-)

+1/−2
18.2.2019 21:20

J45a78n 15K69o11z50á28k 6791625545

Početí je předsudek? Doma jste to jak?

+3/0
18.2.2019 21:27
Foto

M48a48r11i57e 46J35a10n35d48o70v35á 8381943885956

Je hodně lidí, kteří RODIČE nemají, a žijí. Ale to člověk s omezeným myšlením nemůže pochopit.:-/

+1/−6
19.2.2019 4:42

J33o79s96e83f 94P77a33v91e56l37k75a 5111567167652

Každý člověk má rodiče, někteří se však chovají ke svým dětem zle. Jako lidé však nikomu nic zlého nepřejeme, proto by rodiče měli zůstat tátou a mámou, a ne nějakými čísly podle výmyslu sociálních inženýrů.

+5/0
19.2.2019 7:16

V67á26c74l87a63v 57H33a69v75l93ů 2650974239881

Už se zase vznášíte?

+1/0
19.2.2019 6:21

L79a17d82i26s72l76a70v 30H94i67n75n25e56r 1544295705348

Povídejte, jak se Vám tam daří...

0/0
19.2.2019 15:12

M53i29l81a12n 19V62a17l35á48š98e20k 5313892381790

No vidíte,ve Francii zrušili označení muž a žena,a tak tam budou je bezpohlavní;-D;-D

+2/0
18.2.2019 19:15

V20ě12r75a 29F91o84l82t38ý94n47o30v17á 1228486107789

Když dva pánové, nebo dvě ženy dají cizím dětem domov, dobré vychování a lásku je to důležitější, než paragrafy.

+9/−13
18.2.2019 18:58

M49i15r68e22k 78T40u86r70e54č75e89k 4343762590982

Vítejte v šílenství "politicke korektnosti" ktere nezna hranic a omezení...

+18/−1
18.2.2019 18:35

J15a39n 94Z14á54t77u98r77e48c69k89ý 9853633887552

Jo jo, "přirozeným řádem života" se taky zaštiťuje kde kdo. Ale ještě nikdo nevysvětlil, co to ten "přirozený řád" vlastně má být. Zdá se, že si pod ním každý představí to, co jakoby náhodou je v souladu s jeho vlastními představami o životě

+7/−14
18.2.2019 18:03
Foto

M93a85r47i30e 70J25a30n26d11o78v24á 8151743255936

R^

+1/−14
18.2.2019 18:22

J57a60n 45K48o24z77á26k 6431555105

Jestli nevíte, jaký je přirozený řád, tak je zbytečné se s vámi bavit. Vy si umíte představit, jak mají dva stejnopohlavní jedinci přirozenou cestou dítě? Jestli jste se z takového manželství narodil, tak se omlouvám a rád bych slyšel, jak to vaši(vaše) udělali(y).

+12/0
18.2.2019 21:24

J49a36n 30Z51á87t54u33r80e98c81k13ý 9853563887822

Ja se jen ptam, co si pod prirozenym radem kdo predstavuje, protoze lide si mohou pod stejnymi slovy predstavovat ruzne veci. A navic lide radi slovy prizpusobuji realitu svemu obrazu.

Dva stejnopohlavni jedinci nemohou zplodit dite, ovsem. Ale o plozeni neni rec. Rec je o tom, co se s ditetem bude po jeho narozeni dit, jeho osud totiz nijak neni urcen tim, komu se narodili. Jeho narozeni je minulosti, nyni jde o to, kdo mu zajisti zivot, tedy potravu. Coz nemusi byt nutne jeho rodic, jak ostatne vidime i u nekterych zvirat. Prirozeny rad nic nerika o tom, kdo ma mladeti zajistit prijem potravy.

+3/0
18.2.2019 21:36

M84i22l92o34š 40M71a34c62h53á21t 5385506257738

Dobré odpoledne, pane Záturecký. Vaše slova "o plození není řeč" a "jeho narození je minulostí" nic nemění na tom, že stejnopohlavní pár je nepřirozený a tedy pro výchovu dítěte nevhodný. Navíc, vzhledem k tomu, že manželských párů, které se ucházejí o svěření dítěte do pěstounské péče je dostatek, není potřebné zabývat se úvahami o výchově dítěte stejnopohlavním párem. Mějte se hezky.

+3/0
19.2.2019 14:52

J76a76n 51Z91á29t31u88r98e73c23k34ý 9903333757432

Opět zde není vysvětlen pojem "přirozenost". Co je kritériem přirozenosti v životě? Dochází u páru stejného pohlaví k nějakým negativním tělesným změnám, poškozování zdraví? Nebo stejnopohlavní pár nějak poškozuje okolní přírodu či nějaký biotop? Já myslím, že ne. Proto na něm není nic nepřirozeného - vše funguje, jak má. Proč by nemohl vychovávat dítě? Copak příroda nějak stanovila měřítka pro to, kdo a jak má pečovat o mláďata? Jediná kritéria jsou, zda mládě dostane potravu a nebude nějak fyzicky ohroženo. Nic jiného příroda nezohledňuje. To je problém s tím pojmem přirozenost - není vlastně jasné, co konkrétně znamená.

0/−4
19.2.2019 15:10

M89i70l14o55š 65M38a64c33h19á24t 5385246737758

Je to prosté, pane Záturecký. Přirozené je to, co se osvědčilo - tedy spojení a soužití muže a ženy. Z toho vyplývá, jaká měřítka jsou daná pro zdravý vývoj dítěte. Jak jsem již zmínil dříve, i samotní propagátoři homosexuality jsou si vědomi, že podporují něco nenormálního, pro to se utíkají k nejrůznějším irelevantním příměrům a pohádkám. Ještě jednou, mějte se hezky, pane Záturecký.

+3/0
19.2.2019 15:18

J39a59n 13Z18á16t31u14r60e93c36k67ý 9933843487792

Jsem udiven a potěšen, že nacházíte prostou odpověď na složitý problém "přirozenosti", ovšem Vaše vysvětlení je velmi neúplné, domnívám se. Je-li přirozené to, co se osvědčilo, co si zase představit pod pojem "osvědčilo se"? Jaká jsou kritéria "osvědčeného", abychom v tom mohli pokračovat. A vztahuje se přirozenost tedy pouze na jevy minulé, tedy na to se se osvědčilo, ale už ne na to, co se osvědčuje nebo bude osvědčovat? Pokud se to vztahuje na minulost, jak pak můžeme cokoli změnit v přítomnosti? Znamená to, že pojem přirozenosti je vyčerpán a určen minulostí a v budoucnosti už nic nového přirozeného nevznikne?

Jinak, vážím si Vašeho jistě dobrosrdečného přání ať se mám hezky, nicméně, aniž bych se chtěl dotknout Vašeho jemnocitu, myslím že není nutné mi vyjadřovat nějaká osobní přání v tomto víceméně anonymním prostředí, kde nedochází k bližšímu osobnějšímu kontaktu.

0/−2
19.2.2019 15:29
Foto

Z98d48e47n57ě28k 62B50á34r93t58a 2443224537425

On Vám někdo brání být mámou...?Kdo brání všem těm biologickým otcum,co zdrhli od rodiny být tátou?Skoro polovina dětí vyrustá v neuplných či nefunkčních rodinách,za to muže kdo?Homosexuálové....?

+7/−13
18.2.2019 17:47

J76a90n 16K24o33z43á62k 6301815265

To asi těžko, oni totiž nejsou mezi sebou schopni rozmnožování a vzhledem k jejich promiskuitě je to ještě horší řešení života dítěte.

+4/−1
18.2.2019 21:33

J53o38s38e76f 76P87a70v53e26l53k19a 5751897667542

Nefungující rodiče jsou jistě tragedií, píšete že častou. Tady je ale řeč o úředním i ideologickém směru, který O D S T R A Ň U J E prý staré vadné stereotypní vzory, jako jsou otec, matka, žena a muž. Tím nejsou vinni jednotliví homosexuálové nebo heterosexuální chlípníci. Normálním lidským rolím brání a ničí je nová ideologie i její zastánci.

+3/0
19.2.2019 7:28

M22i88c35h19a58l 70Š19m60e28r26e45k 8616788614147

Většina otců "nezdrhli" od rodiny a většině otců brání o děti pečovat (jako rovnoprávný rodič) matka podporovaná diskriminujícím státem (soudy a OSPODy)!

+4/0
19.2.2019 15:02
Foto

M78a65r30i13e 89J33a72n56d16o87v90á 8951103325116

A on vás někdo nutí být rodič č.1,2 či 3 a zakazuje vám být mámou8-o?

+5/−14
18.2.2019 17:36

J10a48n 69K20o54z37á21k 6331555445

Ale za to vám nikdo nemůže, že se ve vašem životě vyskytly rodiče 1,2,3. I v rozvedém manželství dítě ví, kdo je jeho táta a máma. Už vidím Poštu pro tebe, hledám rodiče 1-14, pohlaví není rozhodující. I v tomto pořadu hledají rodiče, a ne manželku maminky. Pokud má dítě tu smůlu, že nezná své rodiče, tak přijde doba, že to chce vědět z koho pochází, i když měl výborné adoptivní rodiče, což ho napadne mnohem dřív, pokud bude mít dvě mámy nebo táty.

0/0
18.2.2019 21:51
Foto

M20a59r40i35e 90J90a21n36d40o19v68á 8621643875256

Jestli některé dítě neví, že vy jste jeho rodič, tak je to jeho klika.

0/−4
19.2.2019 4:44
Foto

M77a12r69i79e 23V60o94ř25í44š22k19o50v59á 5882662425741

Paní Golasowská a prosím, co hodláte udělat pro to, aby Vaše "Mám za to, že náš národ více než experimenty s manželstvím a přirozenou rodinou potřebuje stabilitu a jistotu bezpečného zázemí ..." nezůstalo jen teoretickým názorem ? Na odpověď se těším a děkuji Vám za ni předem.

+4/0
18.2.2019 17:31

I68v21a23n 23M26a79r95e98k 6834728912

Paní Golasowská, naprostý souhlas a karma. R^ [>-]

+13/0
18.2.2019 17:13

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz